Grozs

No products in the cart.

Pirmās skaņas automatizēšana vārdos

1,49 

Materiāla pielietojums

  • Skaņu izrunas traucējmu korekcijai.
  • Pasīvā un aktīvā vārdu krājuma paplašināšanai.
  • Acu – roku koordinācijas treniņam.
  • Teikumu un stāstījumu veidošanai.

Darba lapas paredzētas bērniem no 3 gadu vecuma.

Materiāls sastāv no deviņpadsmit A4 formāta lapām. Materiāls piemērots darbam audiologopēda vai logopēda nodarbībās, pirmskolā un darbam mājās

Materiālu izmanto

Uz katras A4 formāta lapas ir trīs stabiņi, katrā stabiņā- deviņi attēli, visiem attēliem ir kopīga pirmā skaņa.

Kā mēs izmantojam materiālu, ja bērns apgūst konkrētu skaņu, piemēram, skaņu ‘ R’:

  1. Bērns izvēlas attēlu no pirmā stabiņa un nosauc skaidri izrunājot pirmo skaņu, piem., R- Rūķis.
  2. Tad meklē otrajā stabiņā attēlu ar Rūķi, izrunā precīzi skaņu R un nosauc vārdu, atkārto to pašu arī ar
    trešo stabiņu.
  3. Kad visi trīs attēli ir atrasti un pirmā skaņa precīzi izrunāta, attēlus savieno sākot no pirmā stabiņa, ievērojot secīgumu, pirmais, otrais un trešais stabiņš.
  4. Varat lūgt bērnu iesaistīt teikumos izrunātos vārdus.

Kā mēs izmantojam materiālu, ja tiek strādāts pie pasīvā vārdu krājuma paplašināšanas.

  1. Pieaugušais bērnam pirmajā stabiņā parāda konkrētu attēlu, piem. Pīli.
  2. Pastāsta, ka tā ir pīle un lūdz sameklēt otrajā stabiņā pīli, ja bērnam ir grūti koncentrēties attēlu kopumā, trešo stabiņu var nolocīt un izrunāt vēlāk.
  3. Kad bērns ir atradis pīli otrajā stabiņā, pieaugušais pieliek pirkstu pie pirmā attēla, skaidri izrunā vārdu un
    atkārto to pašu pie otrā attēla.
  4. Ja bērns prot turēt zīmuli un savienot, tad ļaujam bērnam vienādos attēlus savienot, ja šī prasme vēl nav apgūta, dodam bērnam krāsainus akmentiņu vai klucīšus, ko uzlikt uz vienādajiem attēliem

Kā mēs izmantojam materiālu, ja tiek strādāts pie aktīvā vārdu krājuma paplašināšanas.

  1. Pieaugušais bērnam pirmajā stabiņā parāda konkrētu attēlu, piem. Bumbu. Pastāsta, ka tā ir bumba vai lūdz nosaukts, kas tā ir?
  2. Lūdz sameklēt otrajā stabiņā bumbas attēlu, ja bērnam ir grūti koncentrēties attēlu kopumā, trešo stabiņu var nolocīt.
  3. Kad bērns ir atradis bumbu otrajā stabiņā, bērns pats vai ar pieaugušā palīdzību nosauc Bumbu no pirmā stabiņa un atkārto to pašu otrajā stabiņā.
  4. Kad bērns ir nosaucis divus vai trīs attēlus, ļaujam attēlus savienot, ja zīmuļa izmantošanas prasme vēl nav apgūta, dodam bērnam krāsainus akmentiņu vai klucīšus, ko uzlikt uz vienādajiem attēliem
Materiāla tips

Darba lapas