Alfabēta kartītes

1,49 

Apraksts

Mācoties un skatot šīs kartītes, bērns paplašinās vārdu krājumu, mācīsies veidot teikumus, gūs pirmo izpratni par burtiem, skaņām, mācīsies saklausīt vārdiem pirmo skaņu, mācīsies izlasīt dažus vārdus un attīstīs rakstītprasmes pamatus- norakstot vārdus pēc parauga.

Materiāls sastāv no 17 A4 lapām, uz vienas lapas ir divas A5 formāta kartītes, kopā 33 unikālas latviešu valodas alfabēta kartītes ar 9 attēliem un to nosaukumiem uz katras kartītes.

Alfabēta kartītes paredzētas bērniem no 3 līdz 6 gadu vecumam. Materiāls piemērots darbam audiologopēda vai logopēda nodarbībās, pirmskolā un darbam mājās

Materiālu izmanto

Uz katras A5 formāta kartītes ir 9 attēli, visiem attēliem ir kopīga pirmā skaņa.

Kā mēs izmantojam materiālu, ja bērns apgūst konkrētu skaņu, piemēram, skaņu ‘ S’:

  1. Bērns starp visām kartītēm atrod kartīti ar ‘S’, velkot ar pirkstu pa burta kontūru skaidri izrunā ‘sssss’, to pašu turpina ar attēliem, izrunājot precīzi pirmo skaņu, piem., Sss- Saule.
  2. Kad visi attēli ir nosaukti, lūdzam bērnu iesaistīt kādu no vārdiem teikumā. Lai padarītu teikumu veidošanu interesantāku, var mēģināt iesaistīt pēc iespējas vairāk vārdus no kartītes. Piem. Saulainā dienā suns un skudra sēž uz spilvena un ēd sīpolu.

Kā mēs izmantojam materiālu, ja tiek strādāts pie pasīvā vārdu krājuma paplašināšanas.

  1. Pieaugušais bērnam iedod kartīti, lēni un skaidri nosauc attēlā redzami.
  2. Lūdz bērnu sameklēt un konkrētu attēlu, kad attēls atrasts, apstiprinam un skaidri atkārtojam vārdu.

Kā mēs izmantojam materiālu, ja tiek strādāts pie aktīvā vārdu krājuma paplašināšanas.

  1. Pieaugušais bērnam kartītē parāda konkrētu attēlu, piem. Pīli. Pastāsta, ka tā ir pīle vai lūdz nosaukts, kas tā ir? Tā turpina ar visiem attēliem.
  2. Kad attēli nosaukti, saucam vārdu savienojumus. Lietvards no kartītes+ izdomāts īpašības vai darbības vārds. Piem. Liela pīle vai pīle peld.

Papildu informācija

Materiāla tips

Kartīšu materiāli